Strona głównaNasze usługiStomatologia zachowawcza.

Stomatologia zachowawcza.

Jak dbać o zęby by jak najdłużej cieszyć się zdrowym uśmiechem?
Problem próchnicy dotyka ludzi w każdym wieku. Z jej powodu cierpią zarówno dzieci, jak i dorośli. Nieleczona próchnica może doprowadzić do utraty zęba oraz powodować wiele poważnych schorzeń. Główną przyczyną próchnicy jest działanie szkodliwych bakterii, jak również niewłaściwa dieta oraz zaniedbania higieny jamy ustnej. Jednymi z pierwszych objawów próchnicy są: ból, nadwrażliwość, przebarwienia szkliwa zębów. Pacjenci, którzy zauważą u siebie któreś z wymienionych objawów, powinni natychmiast umówić się na wizytę w gabinecie stomatologicznym, gdyż odpowiednio wcześnie podjęte leczenie może okazać się całkowicie bezbolesne.
Kluczową kwestią w profilaktyce zarówno próchnicy, jak i chorób przyzębia jest prawidłowa higiena jamy ustnej. Należy mieć na uwadze, iż samo czyszczenie zębów za pomocą szczoteczki, pasty i nici dentystycznej nie wystarczy. Niezbędne jest również regularne poddawanie się zabiegom higieny, a więc usuwania kamienia i osadu nazębnego. W Dental Studio podczas poszczególnych etapów leczenia pacjent dowiaduje się wielu informacji przydatnych przy wyborze pasty do zębów, na temat profilaktyki, diety. Instruujemy pacjentów w jaki sposób i jakimi przyborami dbać o higienę jamy ustnej. Kontrolujemy pH śliny, wybarwiamy płytkę nazębną. Początkowe etapy próchnicy leczone są za pomocą remineralizacji, fluoryzacji oraz lakowania (pokrywania szkliwa zębów specjalną substancją ochronną wydzielającą fluor). Gdy dojdzie do zniszczenia tkanek zęba to do jego  rekonstrukcji stosujemy wypełnienia wykonane z kompozytów światłoutwardzalnych, które w praktyce nie odbiegają odcieniem od naturalnej barwy zęba. Specjalnie dla najmłodszych pacjentów w naszej ofercie znajdują się  wypełnienia kolorowe.